مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش ۴۸ درصدی بارش و افزایش ۲.۲ درجه سانتی گرادی دمای استان در سال زراعی جاری، گفت: کاهش بارش در ماه های آینده موجب بروز مشکلاتی در حوزه های متعدد خواهد شد و این موضوع ایجاب می‌کند همه مردم مدیریت مصرف آب را جدی بگیرند.

مردم، مدیریت مصرف آب را جدی بگیرند

به گزارش قدس آنلاین محمدباقر هنربر، در جلسه کارگروه بلایای جوی و طوفان استان با تاکید بر وضعیت خشکسالی و تغییرات اقلیمی استان، افزود: فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم از وضعیت خشکسالی استان ضروری بوده و باید با مدیریت صحیح مصرف آب مانع از بروز مشکل در تامین آب شرب در ماه های آینده شد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب نیز باید بر جداسازی آب شرب از آب صنعتی نیز اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، اظهار کرد: این شرکت ها باید در این زمینه اقدامات اساسی انجام دهند و آن را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به سیل سال ۱۳۹۶ در روستای «چنار» عجبشیر و «غله زار» آذرشهر که موجب فوت ۴۲ نفر از مردم استان شد، گفت: هواشناسی در تمامی حوزه ها برای پیش بینی و پیشگیری از حوادث احتمالی و کاهش خطرات جانی و مالی نقش بسزایی دارد و مردم باید به هشدارهای هواشناسی توجه کنند.

هنربر، ادامه داد: با وجود هشدارهای هواشناسی، توقف برخی از مردم در بستر رودخانه و ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه موجب بروز این حادثه و از دست رفتن جان تعدادی از مردم شد.

وی با تاکید بر به روزرسانی و تکمیل دستگاه‌ها و تجهیزات هواشناسی و تامین اعتبارات مورد نیاز از منابع ملی و استانی، اظهار کرد: با پیش بینی های دقیق هواشناسی می‌توان از بروز خسارت های مالی و جانی در حوزه های مختلف جلوگیری کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: دستگاه های عضو ستاد پیشگیری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بخشدارها باید هشدارهای هواشناسی را جدی گرفته و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند و مردم نیز با این دستگاه ها همکاری کرده و در این مواقع از کوهنوردی و اتراق در بستر رودخانه ها پرهیز کنند.

هنربر، خواستار لایروبی رودخانه‌ها و دهانه پلها از سوی دستگاه‌های متولی شد و افزود: اگر در حوزه پیشگیری هزینه نشود، در زمان بارش و بروز سیل میلیاردها تومان هزینه تحمیل مردم و دستگاه ها می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.